The Development of Multimedia Mobile Learning Courseware on Honesty for Early Childhood
Main Article Content
Abstract
The purposes of this research and development were to 1) construct and measure the effectiveness of multimedia mobile learning courseware on honesty for early childhood 2) compare the learning achievement on honesty for early childhood pre-test and post-test learning with multimedia mobile learning courseware. The research was conducted with 40 third level kindergarteners Samrejvittaya School from the 2nd district of basic education commission Sakaeo in the second semester of the academic year of 2014 and were selected by cluster random sampling. The research instruments were 1) multimedia mobile learning courseware on honesty for early childhood 2) achievement test for pre-tests and post-tests for learning evaluation and 3) questionnaire for quality evaluation of multimedia mobile learning courseware. The data were analyzed by mean, standard deviation and t-test for dependent samples. The results of this research were
1) The effectiveness ratio of the multimedia mobile learning courseware on honesty for early childhood stood at 80.00:85.00 in accordance with the required criterion at least 80/80.
2) The post-test scores after studying the lesson of multimedia mobile learning courseware on honesty for early childhood were higher than the pre-test scores at the .05 level of significance.
Article Details
"The opinions and contents including the words in papers are responsibility by the authors."
"ข้อคิดเห็น เนื้อหา รวมทั้งการใช้ภาษาในบทความถือเป็นความรับผิดชอบของผู้เขียน"
References
[2] Grunwald Associates LLC. 2013. Living and Learning with Mobile Devices : What Parents Think About Mobile Devicesfor Early Childhood and K-12 Learning. California : n.p.
[3] Emeeyou. 2012. Should parents expect more? Making the case for evidence -based early childhood education mobile applications. [Online]. Retrieved from https://www.emeeyou.com/wp content/uploads/2012/11/emeeyou_white_paper_04112012.pdf.
[4] Peirce, N. 2013. Digital Game-Based Learning for Early Childhood. Dublin: n.p.
[5] กระทรวงวัฒนธรรม. 2556. ความซื่อสัตย์นั้น สำคัญไฉน?. [ออนไลน์]. เข้าถึงได้จาก: https://www.m- culture.go.th/ilovethaiculture/index.php/2013-07-01-03-20-57/2013-09-20-08-51-08/item/ความซื่อสัตย์นั้น-สำคัญ ไฉน.(วันที่ค้นข้อมูล: 25 พฤษภาคม 2558).
[6] Ally, M. 2009. Mobile Learning Transforming the Delivery of Education and Training. Alberta: AU Press.
[7] ชัยยงค์ พรหมวงศ์ สมเชาว์ เนตรประเสริฐและคณะ. 2520. ระบบสื่อการสอน. กรุงเทพฯ: โรงพิมพ์จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย.
[8] Anderson, L.W. and Krathwohl, D.R. 2001. A Taxonomy for Learning, Teaching, And Assessing: A Revision of Bloom's Taxonomy of Educational Objectives. New York : Longman.
[9] นิโรบล จันทะกล. 2550. ผลการเรียนรู้ด้วยสื่อมัลติมีเดีย เรื่อง ธรรมชาติรอบตัวของนักเรียนระดับชั้นอนุบาล 2. วิทยานิพนธ์ ปริญญาการศึกษามหาบัณฑิต สาขาวิชาเทคโนโลยีการศึกษาบัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยมหาสารคาม.
[10] จินตนา เรืองวิไลรัตน์. 2551. การออกแบบสื่อปฏิสัมพันธ์เพื่อสร้างจิตสำนึกด้านจริยธรรมของเด็กปฐมวัย. วิทยานิพนธ์ปริญญา ศิลป มหาบัณฑิต บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยศิลปากร.
[11] นารีรัตน์ ดีสวน และจิตรลดา ซิวดอน. 2557. การศึกษาความต้องการในการพัฒนาการจัดกิจกรรมการเรียนการสอนของครูศูนย์พัฒนาเด็กเล็ก สังกัดองค์กรปกครองส่วนท้องถิ่น จังหวัดนครราชสีมา. วารสารครุศาสตร์อุตสาหกรรม, 13(1), น. 45-53.