Development of websites in the 360 environment temple tourism in the old city of Nakhon Ratchasima.

Main Article Content

Inchaya Kumpala Wanlop Srisamran

Abstract

This research is about Website Development Research on the 360 degree environment to promote temple tourism in the old town of Nakhon Ratchasima. In this study, we have used Panoramic photo integrated with RAW high-resolution photography, producing software for virtual tour development. A real-life viewing system that can display 360-degree real-world locations, with a significant feature that the recipient is watching. The research instrument was an interactive website in the form of a 360 degree environment to promote temple tourism in the old city of Nakhon Ratchasima. The researcher created a media quality assessment. The results of the study revealed that the interaction in the 360 degree environment was good, with an average of 4.22 and suitable for tourism promotion. The content was rated at 4.26

Keywords

Article Details

How to Cite
Kumpala, I., & Srisamran, W. (2019). Development of websites in the 360 environment temple tourism in the old city of Nakhon Ratchasima. JOURNAL OF INFORMATION SCIENCE AND TECHNOLOGY, 9(1), 71-80. https://doi.org/10.14456/jist.2019.8
Section
Academic Article: Human-Computer Interaction (Detail in Scope of Journal)

References

1. วรลักษ์ วงศ์โดยหวัง ศิริเจริญ, “ปฏิสัมพันธ์ระหว่างคอมพิวเตอร์กับมนุษย์”, สำนักพิมพ์จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย,กรุงเทพฯ น.142, 2559.

2. พนิดา ตันศิริ, “โลกเสมือนผสานโลกจริง”, วารสารนักบริหาร. ปีที่ 30 ฉบับที่ 2 ( 2553 ) หน้า 169-175. มหาวิทยาลัยกรุงเทพ , 2553.

3. พุทธะ(2561). แหล่งที่มา[Online]. Available :https://www.phuttha.com/ [Accessed: 27 มิถุนายน 2561].

4. สุรพล บุญลือ, “Argumented Reality”, ภาควิชาเทคโนโลยีและการสื่อสารการศึกษา คณะครุศาสตร์อุตสาหกรรมและเทคโนโลยี มหาวิทยาลัยพระจอมเกล้าธนบุรี, 2555.

5. Jiang, L., Masullo, M., Maffei, L., Meng, F., & Vorländer, M. (2018). “A demonstrator tool of web-based virtual reality for participatory evaluation of urban sound environment.”, Landscape and Urban Planning, 276-282. doi:https://doi.org/10.1016/j.landurbplan.2017.09.007

6. Rupp, M. A., Odette, K. L., Kozachuk, J., Michaelis, J. R., Smither, J. A., & McConnell, D. S. (2019). “Investigating learning outcomes and subjective experiences in 360-degree videos.”, Computers & Education, 128, 256-268. doi:https://doi.org/10.1016/j.compedu.2018.09.015

7. เขตอุตสาหกรรมซอฟต์แวร์ประเทศไทย. “แผนภาพการพัฒนาวงจรระบบ” [Online]. Available: https://www.swpark.or.th/sdlcproject/index.php/14-sample-data-articles/87-2013-08-09-08-39-48 [Accessed:-30มิถุนายน 2561]

8. Zhu, Y., Zhai, G., & Min, X. (2018)., “The prediction of head and eye movement for 360 degree images.”, Signal Processing: Image Communication, 69, 15-25. doi:https://doi.org/10.1016/j.image.2018.05.010

9. ดุลยเทพ ภัทรโกศล ,การพัฒนาสื่อเรียนรู้เสมือนจริงบนเครือข่ายคอมพิวเตอร์ด้วยเทคโนโลยีภาพถ่ายพาโนรามา 360 องศากรณีศึกษา : เว็บไซต์ฐานข้อมูลแหล่งเรียนรู้มหาวิทยาลัยมหาสารคาม, วารสารวิชาการการจัดการเทคโนโลยีสารสนเทศและนวัตกรรม, คณะเทคโนโลยีสารสนเทศ มหาวิทยาลัยราชภัฏมหาสารคาม, ปีที่ 3 ฉบับที่ 1 มกราคม – มิถุนายน 2559.

10. บุณฑริกา โพชฌงค์เดช, เอื้อมพร รักกำเหนิด และ สมเกียรติ วังศิริพิทักษ์, “ระบบนำทางภายในอาคารด้วยความเป็นจริงเสริม”, JOURNAL OF INFORMATION