Techniques and Arrangements for Classical Guitar by Hucky Eichelmann : A Case Study of The ASEAN Guitar Album.

Authors

  • วัชรานนท์ สังข์หมื่นนา วิทยาลัยดุริยางคศิลป์ มหาวิทยาลัยมหาสารคาม
  • ณรงค์รัชช์ วรมิตรไมตรี Collect of Music Mahasarakham University

Keywords:

Techniques Guitar, Arrangement for Classical Guitar

Abstract

This study of Hucky Eichelmann’s Techniques and chords arrangement of classical guitar is aimed to study the history and specific musical work of Hucky Eichelmann’s techniques and chords arrangement of classical guitar. The song was chosen on the ASEAN guitar album to motivate in music analysis based on Western musical theory. The analysis of western music theory, the techniques, and the chords arrangement results that Hucky Eichelmann has adapted ASEAN music to composing and arranging classical guitar. Most melodies are improved in sequence and repeated in every song. The time signatures used 4/4, and there is a use of the triplets to make music more interesting. There are six techniques of playing the classical guitar, 1) Arpeggiation 2) Natural Harmonic 3) Strumming It’s a hit with a right-handed chord 4) Rasqueado 5) GolpeIt is a technique of knocking the guitar of the guitar6) Legato One more beat, more than three notes In this song, technique used Open Tune (chord Em, E B E G B E) respectively. To arrange chords, there are three main chords used: I, IV and V. There are four techniques of classical guitar chord arrangement; 1) Melody and Accompaniment 2) Interval Texture 3) Bass Line Melody 4) Pedal Tone. It results that Interval Texture is used the most, and Bass Line Melody comes second in use. Keywords : Techniques Guitar, Arrangement for Classical Guitar.

Author Biography

ณรงค์รัชช์ วรมิตรไมตรี, Collect of Music Mahasarakham University

วิทยาลัยดุริยางคศิลป์ สาขาดุริยางคศิลป์ตะวันตก

References

ชัชชญา กัญจา. (2555). เพลงพื้นบ้านล้านนาสำหรับกีตาร์คลาสสิคของ มนูญ พลอยประดับ.วิทยานิพนธ์ปริญญาศิลปกรรมศาสตรมหาบัณฑิต สาขาวิชามนุษยดุริยางควิทยา คณะศิลปกรรมศาสตร์ มหาวิทยาลัยศรีนครินทรวิโรฒ.
ณัชชา โสคติยานุรักษ์. (2542). สังคีตลักษณ์และการวิเคราะห์. พิมพ์ครั้งที่ 1. กรุงเทพฯ: สำนักพิมพ์จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย.
ทวีศักดิ์ เนนเลิศ. (2544). การเรียบเรียงเสียงประสานของ ประยงค์ ชื่นเย็น. วิทยานิพนธ์ปริญญาศิลปศาสตรมหาบัณฑิต สาขาดนตรี คณะวิทยาลัยดุริยางคศิลป์ มหาวิทยาลัยมหิดล.
วิทยา วรมิตร. (2548). การวิเคราะห์ดนตรีประกอบภาพยนต์เรื่องสตาร์วอร์Music analysis: The Music o f star wars. เอกสารประกอบการสอน, กลุ่มสาขาวิชาดุริยางคศิลป์ คณะศิลปกรรมศาสตร์ มหาวิทยาลัยมหาสารคาม.
สรายุทธ อัมโร. (2543). การเรียบเรียงเพลงไทยของศิลปินตามแนวกีตาร์คลาสสิค. วิทยานิพนธ์ปริญญาศิลปกรรมศาสตร์มหาบัณฑิต สาขาดนตรี คณะวิทยาลัยดุริยางคศิลป์ มหาวิทยาลัยมหิดล.
อัศวิน นาดี. (2553). วิเคราะห์การเรียบเรียงเสียงประสานของ วิจิตร จิตรรังสรรค์. วิทยานิพนธ์ปริญญาศิลปกรรมศาสตรมหาบัณฑิต สาขาดนตรี คณะวิทยาลัยดุริยางคศิลป์ มหาวิทยาลัยมหิดล.
Aaron Shearer. (1969). Classic Guitar. Technique Volume II. New York: Alfred Music.
Hucky Eichelmann. (1999). ASEAN Guitar Fusion of South East Asian Music. AMI Record: Asian Music International Ltd.
Sue McCreade. (1982). Classical Guitar companion. New York: Musical New Service.

Downloads

Published

2019-05-31

How to Cite

สังข์หมื่นนา ว., & วรมิตรไมตรี ณ. (2019). Techniques and Arrangements for Classical Guitar by Hucky Eichelmann : A Case Study of The ASEAN Guitar Album. Chophayom Journal, 30(1), 35–46. Retrieved from https://so01.tci-thaijo.org/index.php/ejChophayom/article/view/145373

Issue

Section

บทความวิจัยทางด้านมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์