Orchestration Thai E-san Folk Suite for Military Band

Main Article Content

พชร พิฆาตไพรี จตุพร สีม่วง

Abstract

          This research has purpose to study orchestration Thai E-san folk suite for military band by studying Thai E-san Folk song, Instruments and features of military band instruments and music theory for orchestration. Research methodology 1. Music Selection has Ethnic E-san suite consist of Saeklamsark, Kallmor and Sotangbang. 2. Song Analyzation most of the Thai E-san folk song has Pentatonic Scale and Mode. 3. Song Revision has re-form for military band, re-harmonization by Western music theory and Jazz theory. And score preparation include melody, khene texture melody, drones, harmony and bass line. 4. Writing short scores and full scores for suite. Each melody will share the same function, depending on context and suitability of song.


 

Keywords

Article Details

Section
Articles

References

กรมพลศึกษา กระทรวงการท่องเที่ยวและกีฬา. (2558). แนวทางการจัดประกวดวงโยธวาทิต. กรุงเทพฯ : โรงพิมพ์ เอส.ออฟเซ็ทกราฟฟิคดีไซน์.

วิรัตน์ เลี้ยงสมบูรณ์. (2541). การเรียบเรียงเพลงสำหรับวงโยธวาทิต. กรุงเทพฯ : บริษัท สามัคคีสาร จำกัด.

อมรา กล่ำเจริญ. (2553). เพลงและการละเล่นพื้นบ้าน. กรุงเทพฯ : สำนักพิมพ์โอเดียนสโตร์.

เอกรินทร์ ชูอรุณ. (2555). การเรียบเรียงบทเพลงพื้นบ้านไทยสำหรับวงโยธวาทิตขนาดเล็กระดับขั้นกลาง. วิทยานิพนธ์ปริญญาศิลปศาสตรมหาบัณฑิต สาขาดนตรี บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยมหิดล.

Gould, William. (1941). Fantasia in C Minor by Johann Sebastian Bach Bandstrated for Symphonic Band from the original organ version with a written dissertation on the problems involved. Master of Arts. The Faculty of the School of Music. The University of Southern California.